Fourni par Blogger.

Cum am trăit o experienţă gogoliană la Câmpulung

  Mă aflu într-o cameră de hotel, undeva la ieşirea din Câmpulung. E seară. Patronul hotelului, un bărbat la aproximativ 45-50 de ani, păr blond, ochi albaştri de câine husky, nas şi bărbie bine conturate, dezvăluind un caracter puternic şi o determinare ce ar putea să sfideze orice scrupul, ţinută impecabilă, mers hotărât, ce nu trădează nici un fel de ezitări. Stă calm în pragul uşii, ne priveşte. Tace. De fapt, nu ne priveşte, mai degrabă ne paralizează, ca şi cum din privirea lui ar ţâşni săgeţi minuscule înmuiate în cine ştie ce neurotoxină fatală. Mai doriţi ceva, ne întreabă într-un târziu, făcând ca vocea metalică, de robot telefonic să ne trezească din starea catatonică ce ne-a indus-o acest personaj destul de sinistru.
   În aceeaşi cameră, patronul hotelului continuă să ne privească în tăcere. Deodată, colegul meu de cameră observă că patronul hotelului nu mai are nas. Această absenţă a nasului de pe tabloul general al feţei adaugă încă o notă de sinistru atât înfăţişării particulare a celui care ne priveşte, cât şi atmosferei generale în care ne aflăm toţi trei. Bunul simţ comun spune că atunci când dintr-o cameră în care se găsesc trei persoane lipseşte un nas, întregul aspect al camerei devine deîndată neaobişnuit. Este o evidenţă care ocupă negreşit şi implacabil vastitatea câmpurilor de conştiinţă ale fiecăruia dintre noi. Câteva momente, în cameră nu mai pătrunde nici un fel de zgomot.
   Colegul meu de cameră a dispărut întru totul. De patronul hotelului, nici vorbă. Cu desăvârşire singur, fără a fi în stare să îmi dau seama ce caut acolo, cum am ajuns, când, în ce împrejurări. Îmi iau paltonul pe mine, îmi aranjez pălăria, trag uşa în urma mea, nu am cheie cu care să o închid, străbat coridorul tapiţat în roşu aprins, la capătul acestuia, trepte de lemn învelite în mochetă deasemenea roşie, ceea ce pare a fi recepţia este doar un fel de masă lungă de bar pe care stau aşezate, în ordine crescătoare, de la stânga la dreapta, clopote şi clopoţele de diferite culori şi de diferite tonalităţi. Cum aveam să constat destul de curând, sub fiecare din aceste clopote, chiar şi sub cele mai minuscule, perechi, perechi de dansatori îmbrăcaţi în costume de gală, din care deduc că tocmai se desfăşoară un concurs.

   Munţii ce împrejmuiesc Câmpulungul au fost înlocuiţi cu tobogane roşii, verzi şi albastre, pe care câteva zeci de bărbaţi identici cu patronul hotelului îşi rostogolesc propriile capete, care între timp au căpătat proporţiile unor stânci megalitice perfect netede. Este de la sine înţeles că nici unul din aceste capete ce se rostogolesc nu are nas. Nici ochi. Nici gură. Nici nimic. La capătul de jos al toboganului, două antilope verifică perfecţiunea acestor capete, una dintre ele face câteva însemnări într-un registru cu coperte aurii, după care sunt introduse într-un cuptor imens. Imensitatea acestuia mă face să fiu puţin mai atent, astfel că imediat îmi dau seama că nu este vorba despre altceva decât despre hotelul din care tocmai am ieşit. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 commentaires:

Popular Posts