Fourni par Blogger.

Noi şi Preşedintele ţării


Într-o duminică după-amiază, Preşedintele ţării a venit la noi în vizită, însoţit de toată suita lui prezidenţială. Erau acolo unchiul meu, Gigi, cele două mătuşi ale mele, tata, care murise în ’’97, chiar şi bunicul, mai vesel şi mai abţiguit ca oricând, motănelul Vasilică, storcit de maşină, mama, sor'mea, pe care nu am cunoscut-o niciodată, medicul de familie, cumnata medicului de familie, plecată în Australia şi vecinul de la 2, fotograf amator.
   Tata a zis să îi scot discul ăla cu Ion Dolănescu, am şters pick-up-ul de praf, am şters tacâmurile noi cu spirt, mama a pus faţa de masă de Anul Nou, bunicul moţăia pe fotoliu, nici unul din noi nu am îndrăznit să îl deranjăm, mătuşile au improvizat un streaptase pe melodia aia în care zicea că se facă privighetoare, cumnata medicului de famile a zis vai, ce frumos, la noi, în Australia nu o să vezi aşa ceva, eu am întrebat ce anume, privighetori, motănelul a dat de două ori din coadă şi s-a s-a băgat sub masă.
   Preşedintele ţării a fost aşezat în capul mesei, mama i-a pus o baveţică albastră cu Pokemon, i-au adus ciorbă de perişoare, dar nu a vrut să mănânce, l-au ademenit cu friptură de pui, din aceia de ţară, crescuţi de noi pe balcon, l-au încercat cu prăjituri şi pepene roşu, dar el nu vroia decât bere cu alune americane, nu aveam nici una, nici alta, ceea ce ne-a făcut să ne simţim destul de prost, dar Preşedintele a zis să nu ne facem griji, a scos o sută de lei din buzunar şi l-a trimis pe unu’ din suita lui prezidenţială la magazinul din cartier să cumpere bere şi alune americane, ceea ce noi nu mai văzusem de la Crăciunul de anul trecut.
   Între timp, bunicul se trezise şi privea năuc la noi şi parcă ar fi vrut să întrebe ce se întâmplă acolo, dar nu spuse nimic. Fotograful îl rugă să nu mişte, să nu respire şi îi făcu un instantaneu de nota unşpe, bunicul stând ţeapăn în fotoliu, bunicul giorno, mândria familiei noastre, primul pacient al medicului nostru de familie, asta se întâmpla când bunicul a făcut pojar şi a stat trei săptămâni în casă, eu şi cu un alt coleg îi aduceam lecţiile în fiecare zi, el mă aştepta cuminte în pat, cu motanul Vasilică şi cu maşinuţa roşie de pompieri primită cadou din Australia.
   Preşedintele ţării stătea în capul mesei, cu baveţica lui cu Pokemon, mesteca alune americane şi bea bere din sticlă, privind la mătuşile mele care făceau streaptease pe muzica lui Ion Dolănescu. Fotograful se învârtea de colo până colo, clic-clic, ţac-ţac, eu cred că era excitat, dar nu aveam voie să spun asta cu voce tare, unchiul Gigi îmi făcea cu ochiul, am impresia că îmi ghicise gândul, unchiul Gigi era un fel de Profesorul X, mama zicea că avea o placă de argint în cap, asta îi dădea puteri telepatice, aşa că şi eu i-am făcut cu ochiul şi am luat un fursec.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 commentaires:

Popular Posts